Forum RPG czyli niekończąca się opowieść Strona Główna
»
Planescape
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
RPG - wszystko co z tym związane
----------------
Nasze rysunki
Sesje
Nasza twórczość
Rasy
Klasy
Karczma
Księga potworów
Światy
----------------
Forgotten Realms
Planescape
Greyhawk
Dragonlance
Inne światy
Książki i gry karciane
----------------
Wydawnictwa i autorzy
Magic
Inne gry karciane
Figurki
Info
----------------
Bazar
Opinie i sugestie
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Piootrek
Wysłany: Wto 9:45, 12 Lip 2005
Temat postu:
Balian napisał:
Piootrek następnym razem nie kopiuj artykułow z neta tylko napisz coś od siebie
Trzeba sie bylo wysilic zeby to znalezc
Balian
Wysłany: Pon 22:24, 11 Lip 2005
Temat postu:
He... jedna z moich ulubionych gier cRPG - jak nie ulubiona! Co tu dużo mówić - uwielbiam ją za ten niesamowity klimat - klimat czyli świat w którym toczy się akcja - chyba mój ulubiony
Poprostu niesamowite
Piootrek następnym razem nie kopiuj artykułow z neta tylko napisz coś od siebie
Piootrek
Wysłany: Pon 20:56, 11 Lip 2005
Temat postu: Świat Planescape
Planescape jest jednym ze światów stworzonych przez TSR dla gry fabularej Advanced Dungeons & Dragons (AD&D). Jest to dosyć stary system RPG, ale bardzo ciekawy, a przede wszystkim już sam świat zachęca do gry. Z tego właśnie względu został on wybrany jako świat akcji gry Planescape: Torment.
Planescape jest światem bardzo wyjątkowym, ponieważ jednoczy on wszystkie inne światy AD&D. Nie definiuje on świata ani nawet wszechświata, można powiedzieć, że jest to Wieloświat. Dziwne to określenie, ale postaram się jakoś tutaj wyjaśnic o co dokładnie w tym wszystkim chodzi. Ten Wieloświat składa się z innych światów, z innych sfer. Jedną z tych sfer jest Główna Sfera Materialna i w tej właśnie sferze znajdują sie wszytkie światy AD&D jakie stworzyło TSR z wyjątkiem świata Ravenloft. Planescape skupia sie jednak wokół innych światów. Postaram się teraz przedstawić krótki ich porzegląd.
Sfery Wewnętrzne - inaczej są zwane sferami żywiołów, a to dlatego, ze z nich sie właśnie składają, jak Sfera Ognia czy też Sfera Wody.
Sfery Zewnętrzne - Sfery te reprezentują elementy psychologiczne, moralne, a nie fizyczne. Dobro i zło, prawo i chaos. W środku znajdują sie Krainy Zewnętrzne (Outlands), jest to sfera neutralna. Im bliżej jednak innej sfery, Krainy Zewnętrzne zaczynają coraz bardziej ją przypominać. W samym środku całości znajduje sie miasto Sigil, Miasto Drzwi. Ma ono kształt okręgu i unosi sie ponad Krainami Zewnętrznymi.
Sfera Astralna - Srebrzysta pustka, która łączy Sfery Zewnętrzne z Główną Materialną Sferą. Niech jej nicość ciebie jednak nie zmyli, miejsce to jest nadzwyczaj niebezpieczne. Githyanki obrali sobie to miejsce jaka ich dom. Kolejną warta zaznaczenia rzeczą jest to, iż w Sferze Astralnej znajdują sie ciała bogów... Niektóre z nich są używane przez Githyanki jako latające fortece.
Sfera Eteryczna - Jest to sfera w postaci szarej mgły, która łączy Sfery Wewnętrzne z Główną Materialną Sferą. Jest nieco spokojniejsza od Sfery Astralnej, ale wciąż ma swoje niebezpieczeństwa, na przykład pół-sfery. Stworzone zostały one przez potężnych magów jako ich własne, ulubione sfery, takie "zwierzątka domowe". Magowie ci, nie lubią kiedy zakłóca się ich spokój.
Miasto Sigil - Zasługuje ono na szczególną uwagę. Nie tylko dlatego ze ma charakterystyczny kształt, ale także dlatego, że znajduje się w samym środku Wieloświata. Jest to całkowicie nautralny teren, w którym przestrzegania praw strzeże jego władczyni, Pani Bólu (Lady of Pain) czy też po prostu Pani. Istota posiadająca niesamowitą moc. Posiada ona moc zdolną do powstrzymania bogów zdala od Sigil, może także uwięzić każdego, kto zagraża bezpieczeństwu oraz neutralności Sigil. Sigil posiada także inną nazwę, Miasto Drzwi. Bierze się to stąd, iż w Sigil znajdują sie portale do wszystkich innych sfer.
Jak widać w świecie Planescape znajduje się wiele niesamowitych miejsc. Nie jest to najważniejsze. Najistotniejsza chyba rzeczą w świecie jest wiara. Wiara kształtuje sfery. Ludzie mieszkający w określonych miejscach mogę je zmieniac, czy też nawet przenosić do innych sfer. Nie powinno więc zaskakiwać, ze powstało wiele myśli filozoficznych na ten temat. Reprezentowane są one przez grupy zwane Frakcjami.
Udręka. Ból trudny do opisania. Czy wyobrażasz sobie większą męczarnię od bycia pozbawionym tożsamości oraz niemożliwości określenia swojego miejsca w miejscu, które jest niekończącym się szaleństwem, które zwykliśmy nazywać Wieloświatem?
To jest właśnie problem z jakim przyjdzie ci sie uporać w grze Planescape: Torment.
Jesteś Bezimiennym, zagubioną duszą w szalonym, otaczającym ciebie świecie. Jesteś nieśmiertelny. Za każdym raziem kiedy umierasz dzieje się ta sama rzecz - spowrotem sie budzisz. Jest kolejny, podobny do innych, dzień w Sigil, mieście postrzeganym przez wielu jako środek Wieloświata. Budzisz sie w kostnicy, wyglądając jak większość znajdujących się tam ciał, pokryty bliznami. Jest jednak w toie nieco więcej życia, niż zwykle to się zdarza w tym miejscu. Wstajesz... Kim jesteś? Jak się tutaj dostałeś? Nie wiesz tego, postanawiasz to wyjaśnić.
Mamy ciekawą historię, interesującego bohatera, tajemniczy świat... Nie pozostaje nic innego jak zgasić światło, dać się ponieść wyobraźni i przenieść się do świata Planescape.
Żródło:
http://torment.cdprojekt.com/
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin